Περιεχόμενα

Το social media marketing απαιτεί τόσο στρατηγική όσο και δημιουργικότητα. Μπορεί να φαίνεται δύσκολο ή εξαντλητικό αλλά η σημασία του δεν μπορεί να παραληφθεί στις μέρες μας.

Είναι τόσο σημαντικό, ώστε το 97% των διαφημιστών χρησιμοποιούν τα social media, με το 78% των πωλητών να ξεπερνούν τους συναδέλφους τους σε πωλήσεις, χρησιμοποιώντας ως μέσο διαφήμισης τα social media για την επιχείρησή τους.

Ωστόσο, δεν γνωρίζουν όλες οι επιχειρήσεις τα οφέλη του social media marketing.

Στην πραγματικότητα, το 50% των μικρών επιχειρήσεων δεν χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση της επιχείρησής τους.
Αυτός είναι ένας ανησυχητικός αριθμός.
Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι ότι ένα επιπλέον 25% δεν σκοπεύει να χρησιμοποιήσει κοινωνικά μέσα ούτε στο μέλλον.

Είναι σαφές ότι υπάρχει χάσμα μεταξύ εκείνων που βλέπουν τα οφέλη του social media marketing και εκείνων που προσπαθούν σκληρά  να κάνουν μια αρχή!

Εάν βλέπετε τον εαυτό σας  στη δεύτερη κατηγορία, συνεχίστε να διαβάζετε.

Πρόκειται να μάθετε πώς το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

  • Αυξάνοντας την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας: Το social media marketing θα διευκολύνει τη διάδοση των πληροφοριών σχετικά με τα προϊόντα και τον τρόπο που λειτουργεί η επιχείρηση σας.
  • Αύξηση της επισκεψιμότητάς σας: Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η σύνδεσή τους με τον ιστότοπό σας θα αυξήσει σημαντικά την επισκεψιμότητά σας.
  • Προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας: Αυτός είναι τελικά ο λόγος για τον οποίο επενδύετε στο μάρκετινγκ, σωστά;

Μάθετε περισσότερα σήμερα.

Μιλήστε με κάποιον ειδικό
Μάθετε περισσότερα σήμερα.

Χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας

1. Δημιουργήστε αναγνωρισιμότητα επωνυμίας (brand awareness)

Η απόκτηση αναγνώρισης επωνυμίας είναι ένας από τους σημαντικότερους στόχους μάρκετινγκ κάθε επιχείρησης.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι καταναλωτές θέλουν να αγοράσουν μάρκες που αναγνωρίζουν.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα, επειδή μπορούν να φέρουν την επωνυμία της επιχείρησης σας μπροστά στο αγοραστικό κοινό, πολύ πιο γρήγορα και εύκολα. Επιπλέον, κάνουν το κοινό σας να κοιτάζει την επωνυμία σας ακόμα και όταν δεν σκέφτεται την επωνυμία ή το προϊόν σας.

Tip: Δώστε προσοχή στο προφίλ σας και στο εξώφυλλο. Ένας εξαιρετικός τρόπος δημιουργίας αναγνώρισης επωνυμίας είναι να τοποθετείτε το λογότυπό σας συχνά αλλά στρατηγικά.

2. Δημιουργήστε μια συνομιλία γύρω από την επωνυμία σας

Μια ισχυρή στρατηγική μάρκετινγκ ,θα δημιουργήσει σχόλια και συζητήσεις σχετικά με την επωνυμία, τα προϊόντα και τους συνεργάτες σας.

Tip: Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας όταν σχολιάζουν τα μηνύματά σας στα social media. Βεβαιωθείτε ότι αισθάνονται ότι υπάρχει κάποιος πίσω από τη φίρμα ή το όνομα της επιχείρησης. Διασφαλίζοντας ότι δεν αισθάνονται ότι μιλάνε με ένα ρομπότ θα τους δώσει μια καλύτερη αντίληψη για την εταιρεία σας και θα τους κάνει να νιώθουν περισσότερο σαν ένας πολύτιμος πελάτης. Εστιάστε στην ανάρτηση περιεχομένου που είναι ικανή να δημιουργήσει αλληλεπίδραση  με φυσικό τρόπο. Μερικοί από αυτούς τους τρόπους είναι:

  • Δώστε συγχαρητήρια ή αναφέρετε  άλλες εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεστε ή είστε δικτυωμένοι
  • Ζητήστε σχόλια για τα προϊόντα σας.
  • Υποβάλετε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου και, στη συνέχεια, αφήστε το κοινό να απαντήσει για να συμμετάσχει ενεργά.

3. Μάθετε πώς να συνδέεστε με το κοινό σας μέσω του Social Listening

To  Social Listening είναι η παρακολούθηση συνομιλιών στα Social Media γύρω από ορισμένα θέματα.

Σας βοηθά να κατανοήσετε τι είναι σημαντικό για το κοινό σας και να προσδιορίσετε τις τάσεις που ακολουθεί το κοινό-στόχος σας.

Θα μάθετε για το τι δυσκολεύονται, το οποίο μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε περιεχόμενο που να απευθύνεται ακριβώς στις ανάγκες τους .

Μπορείτε επίσης να προσδιορίσετε τον τόνο και τη γλώσσα που χρησιμοποιεί το κοινό-στόχος σας.

Tip: Κάντε μέρος της καθημερινής σας ρουτίνας να κάνετε Social Listening και να δείτε τι λένε οι άνθρωποι στο χώρο σας.

 

4. Πείτε την ιστορία της επωνυμίας σας

Η χρήση κοινωνικών μέσων είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μοιραστείτε την «αποστολή» της επωνυμίας σας και να μοιραστείτε ιστορίες. Οι αποτελεσματικές ιστορίες μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην εικόνα της επωνυμίας σας. Μπορούν να είναι απλές ή πιο περιεκτικές ανάλογα με το τι πιστεύετε ότι θα είναι πιο αποτελεσματικό.

Tip: Μοιραστείτε ιστορίες ατόμων που χρησιμοποιούν το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Εάν σας δίνουν θετικά σχόλια, μοιραστείτε τα! Θα διαδώσει το μήνυμα ότι το προϊόν σας είναι αρκετά ικανοποιητικό ώστε κάποιος να σας δώσει θετικά σχόλια.

5. Συγκεντρώστε δεδομένα από έρευνα κοινού για βελτίωση

Η έρευνα κοινού είναι παρόμοια με την κοινωνική ακρόαση. Αναζητά τις λέξεις-κλειδιά που θα χρησιμοποιεί το κοινό σας, αλλά εστιάζει περισσότερο στο συγκεκριμένο προϊόν σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να συλλέξετε αυτές τις πληροφορίες.

Tip: Τόσο το Facebook όσο και το Twitter σάς επιτρέπουν να βλέπετε την προσέγγιση χρηστών και τις πληροφορίες όλων των δημοσιεύσεών σας.

Για να δείτε τις πληροφορίες στη σελίδα σας στο Facebook, απλώς μεταβείτε στη σελίδα στην οποία είστε ο διαχειριστής και θα βρίσκονται δίπλα στη φωτογραφία εξωφύλλου σας. Το Twitter θα έχει την επιλογή να βλέπει τις πληροφορίες κάθε tweet που δημοσιεύετε στο κάτω μέρος κάθε tweet.

6. Παρέχετε εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών που διατηρεί τους followers σας ικανοποιημένους

Οι πελάτες αναμένουν πλέον από τις εταιρείες να χειριστούν τα αιτήματά τους μέσω των κοινωνικών μέσων.

Μια ισχυρή επένδυση στην εξυπηρέτηση πελατών μπορεί να δημιουργήσει σημαντικές σχέσεις μεταξύ της εταιρείας σας και των πελατών σας. Και με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η πρόκληση της εξυπηρέτησης πελατών παραμένει τόσο απαιτητική όσο είχε πριν.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν την άμεση αλληλεπίδραση και σχόλια πελατών Οι επιχειρήσεις μπορούν επίσης να ανταποκριθούν στους πελάτες τους αμέσως. Με σχεδόν τους μισούς πελάτες παγκοσμίως να χρησιμοποιούν κοινωνικά μέσα για να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με προϊόντα ή υπηρεσίες, η στρατηγική εξυπηρέτησης πελατών στα social media  είναι εξαιρετικά σημαντική.

Tip: Ας υποθέσουμε ότι έχετε ξεχωριστές ομάδες για κοινωνικά μέσα και εξυπηρέτηση πελατών, είναι σημαντικό να διατηρήσετε μια ισχυρή γραμμή επικοινωνίας μεταξύ των δύο. Με αυτόν τον τρόπο, οι ομάδες σας δεν μπερδεύονται όταν παρέχουν εξυπηρέτηση πελατών μέσω των κοινωνικών μέσων.

7. Δημιουργήστε αφοσίωση των πελατών σας (brand loyalty)

Τι θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι καλύτερο από την οικοδόμηση πιστότητας επωνυμίας (brand loyalty) δωρεάν;

Οι πελάτες ακολουθούν και αλληλεπιδρούν με τις σελίδες που τους αρέσουν. Αλλά αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι το 53% των πελατών που ακολουθούν την επιχείρησή σας είναι πιθανό να είναι πιστοί στην επιχείρησή σας συγκεκριμένα.

Είναι μια προφανής άμεση συσχέτιση: Εάν οι πελάτες σας ακολουθούν, είναι πιο πιθανό να σας επιλέξουν σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας. Επιπλέον, εάν είναι πιστοί πελάτες, θα αυξήσουν την επισκεψιμότητά σας.

Tip: Φροντίστε να διατηρείτε το πιστό κοινό σας αφοσιωμένο και χαρούμενο. Ακολουθούν μερικές ιδέες:

  • Προσφέρετε κωδικούς προσφοράς για εκπτώσεις μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους οπαδούς σας (διατηρώντας παράλληλα υπόψη τις οδηγίες προωθητικού περιεχομένου του Facebook).
  • Κάντε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου που επιτρέπουν στο κοινό σας να απαντήσει.
  • Δώστε φθηνά πράγματα όπως αυτοκόλλητα, μπαλώματα, πουκάμισα, γυαλιά ηλίου, κορδόνια, καπέλα και Koozies που θα δημιουργήσουν μια θετική εντύπωση.

Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα σας

8. Άμεση επισκεψιμότητα παραπομπής στον ιστότοπό σας ή στο ιστολόγιό σας

Το social media marketing μπορεί να βοηθήσει στην αποστολή πελατών απευθείας στον ιστότοπό σας.

Είναι απίθανο όλη η επισκεψιμότητά σας να προέρχεται από μηχανές αναζήτησης. Τα social media επιτρέπουν άμεση ροή στην επισκεψιμότητα σας.

Αν και τα κοινωνικά δίκτυα είναι ιδανικά για την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, πρέπει να λάβετε υπόψη όχι μόνο τι να δημοσιεύσετε αλλά και πόσο συχνά να δημοσιεύετε. Δεν θέλετε να γίνετε αυτός ο υπερβολικός «πωλητής» γιατί θα αποθαρρύνετε τους πελάτες σας. Είναι καλό να ακολουθείτε ένα καθορισμένο πρόγραμμα για την ανάρτηση του περιεχομένου σας.

Αυτό θα σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι το περιεχόμενό σας δεν δημοσιεύεται μόνο σε μια πιο αποτελεσματική στιγμή, αλλά θα σας δώσει επίσης χρόνο να επεξεργαστείτε το περιεχόμενό σας για να σας βοηθήσει με το SEO σας.

Tip: Χρησιμοποιήστε το bit.ly για να συντομεύσετε τους συνδέσμους σας και να τους τοποθετήσετε στις αναρτήσεις και τα προφίλ σας. Οι συντομευμένοι σύνδεσμοι θα εξοικονομήσουν χώρο και δεν θα φαίνονται υπερβολικοί στο κοινό

9. Τα κοινωνικά μέσα μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία συνδέσμων

Τα κοινωνικά μέσα μπορούν να έχουν έμμεσο αντίκτυπο στο SEO.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι λαμβάνετε 1.000 κοινοποιήσεις (shares) σε μια ανάρτηση επειδή περιέχει ισχυρό περιεχόμενο. Ορισμένοι από τους οπαδούς σας που βλέπουν την ανάρτησή σας ενδέχεται να γράψουν παρόμοιο περιεχόμενο και να επιστρέψουν στην αρχική σας ανάρτηση ως πηγή. Στη συνέχεια, οι μηχανές αναζήτησης θα καταλάβουν το γεγονός ότι το περιεχόμενό σας έχει συνδεθεί ξανά σε ένα καλό ποσοστό και (ελπίζουμε) να κατατάξουν την ανάρτησή σας σε υψηλότερη θέση από τον ανταγωνισμό σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Tip: Η χρήση ενός εργαλείου προγραμματισμού δημοσιεύσεων όπως το Hootsuite μπορεί να σας βοηθήσει να σχεδιάσετε τις αναρτήσεις σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε το περιεχόμενό σας να μπορεί να βρεθεί και να συνδεθεί.

10. Είναι (ως επί το πλείστον) ΔΩΡΕΑΝ

Είναι δωρεάν να δημιουργήσετε προφίλ στα Social Media και να δημοσιεύετε οργανικό περιεχόμενο. Για μερικούς, αυτό μπορεί να είναι αρκετό και η ποιότητα του περιεχομένου μπορεί να προωθήσει το περιεχόμενο από μόνο του. Ωστόσο, εάν θέλετε να καταβάλλετε επιπλέον προσπάθεια και να το προωθήσετε περισσότερο, η πληρωμή για προώθηση θα συμβάλλει στην αύξηση της προβολής σας.

Μπορείτε να προωθήσετε την επιχείρησή σας στο Facebook για οποιονδήποτε προϋπολογισμό. Το Facebook κατευθύνει επίσης αυτόματα τη διαφήμισή σας σε χρήστες που ενδιαφέρονται για αυτό που διαφημίζετε. Το Twitter λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο.

Πρέπει να ρυθμίσετε μια καμπάνια και θα λειτουργεί με τον προϋπολογισμό που έχετε ορίσει. Αυτό σημαίνει ότι θα έχετε τεράστια απόδοση επένδυσης και θα χρησιμοποιήσετε τον προϋπολογισμό σας για  διαφήμιση με αποτελεσματικό τρόπο.

Tip: Μην γράφετε οργανικό περιεχόμενο που μοιάζει με διαφήμιση. Θα κάνει τις αναρτήσεις σας να φαίνονται ανεπιθύμητες. Εάν ακούγεται σαν διαφήμιση ή περιλαμβάνει μια παρότρυνση για δράση σε συναλλαγές (π.χ. Αγορά τώρα, Έκπτωση 30%, Χρήση αυτού του κωδικού κουπονιού), θα πρέπει να πληρώσετε για αυτό. Πολλοί πωλητές βλέπουν τα κοινωνικά μέσα ως έναν τρόπο για να εκτοξεύσουν δωρεάν διαφημίσεις Οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων έχουν εμπλακεί σε αυτήν την ιδέα και περιορίζουν την προσέγγιση χρηστών για διαφημίσεις χωρίς πληρωμή. Με κάθε τρόπο, εάν θέλετε να διαφημιστείτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να το κάνετε. Αλλά βεβαιωθείτε ότι πληρώνετε για να φαίνεται επαγγελματικό και να έχετε καλή πρόσβαση.

11. Δημιουργήστε υψηλό Page Authority γύρω από την την επωνυμία σας

To Page Authority σημαίνει ότι η επιχείρησή σας είναι μια αξιόπιστη πηγή πληροφοριών για ένα συγκεκριμένο θέμα.

Πού εμπλέκονται λοιπόν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Η καθιέρωση Page Authority είναι ένα υποσύνολο του μάρκετινγκ περιεχομένου. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημοσιεύσετε σχετικό περιεχόμενο, τόσο περισσότερες μηχανές αναζήτησης θα «συλλάβουν» την «υπεροχή» σας σχετικά με αυτό το θέμα.

Αυτό μπορεί να σας κάνει να γίνετε η αρχή για ένα συγκεκριμένο θέμα. Όσο πιο έγκυρη είναι η σελίδα σας, τόσο περισσότερη κίνηση θα δημιουργηθεί.

Το Page authority είναι μια κατάταξη με βάση το πόσο καλά μια συγκεκριμένη σελίδα θα κατατάσσεται σε μια μηχανή αναζήτησης.

To Domain authority είναι μια κατάταξη με βάση το πόσο καλά θα κατατάσσεται ένας συγκεκριμένος ιστότοπος σε μια μηχανή αναζήτησης.

Όταν αναζητάτε μια πηγή ή γράφετε περιεχόμενο, χρησιμοποιήστε το εργαλείο Moz για να σας βοηθήσει να βρείτε πολύτιμες πηγές. Όσο υψηλότερος είναι ο αριθμός, τόσο το καλύτερο.

Tip: Δημιουργήστε μια λίστα με δύο δωδεκάδες από πηγές που πιστεύετε ότι είναι έγκυρες. Χρησιμοποιήστε τη δωρεάν γραμμή εργαλείων του Moz για να προσδιορίσετε ποιοι ιστότοποι είναι πιο έγκυροι, ένα εξαιρετικό εργαλείο για να μάθετε ποιοι ιστότοποι και αναρτήσεις ιστολόγιου έχουν local authotiy. Το Moz δίνει βαθμολογία μεταξύ 1-100 για το πόσο έγκυρος είναι ένας ιστότοπος ή μια ανάρτηση. Ένας καλός κανόνας είναι ότι το 60 είναι ένας καλός βασικός αριθμός για τη χρήση ενός ιστότοπου ή μιας ανάρτησης. Λάβετε υπόψη ότι ένας νέος ιστότοπος μπορεί να μην έχει αποκτήσει ακόμα authority, ανεξάρτητα από το πόσο καλός είναι.

 

12. Επαναστοχεύστε το κοινό σας χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Το Retargeting είναι ένα υπέροχο εργαλείο για social media marketing. Γενικά, μόνο το 2% των πελατών θα αγοράσει πράγματι κάτι κατά την πρώτη επίσκεψή τους στον ιστότοπό σας. Η διαφήμιση μπορεί να το φτάσει στο 98%.

Ένας τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να εκτελέσετε retargeting διαφημίσεις.

Το Retargeting λειτουργεί διατηρώντας μια λίστα ατόμων που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας και τοποθετώντας ανώνυμα «cookies» στο πρόγραμμα περιήγησής τους. Όταν επισκέπτονται έναν ιστότοπο κοινωνικών μέσων, μια υπηρεσία επαναστόχευσης διαφημίσεων εμφανίζει τις διαφημίσεις. Αυτό επιτρέπει στην επιχείρησή σας να βρίσκεται στα μάτια του πελάτη, πέρα από το ότι βρίσκεται στον ιστότοπό σας.

Tip: Υπάρχουν μερικά εξαιρετικά εργαλεία retargeting εκεί έξω που είναι εύχρηστα. Δείτε αυτά τα εργαλεία και βρείτε αυτό που σας ταιριάζει. Χρησιμοποιήστε τα για να προωθήσετε το προϊόν σας. Αλλά θυμηθείτε να μην ενοχλείτε τον πελάτη σας.

13. Βοηθήστε το όραμά σας να γίνει viral

Είμαστε όλοι εξοικειωμένοι με viral διαφημίσεις. απλώς ανατρέξτε στη μνήμη σας και θυμηθείτε μερικές από αυτές τις υπέροχες viral εκστρατείες. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στο να κάνουν τις διαφημίσεις viral. Στην πραγματικότητα, εκεί είναι που δημοσιεύεται το μεγαλύτερο μέρος αυτών των διαφημίσεων.

Το θετικό μιας viral διαφήμισης είναι ότι μπορείτε να πάρετε πολλή προσοχή με σχετικά μικρή προσπάθεια, παίρνοντας μια τεράστια απόδοση επένδυσης. Αλλά πρέπει να θυμάστε ότι ο στόχος σας δεν πρέπει να είναι να αναγκάζετε μια διαφήμιση να γίνει viral.

Tip: Κρατήστε τις προσδοκίες σας υπό έλεγχο. Είναι πολύ καλύτερο να προσεγγίσετε 20.000 σωστά άτομα από 500.000 τυχαία άτομα. Αν και μπορεί να λειτουργήσει, μπορεί επίσης να είναι επικίνδυνο και ακριβό, οπότε το να κάνεις κάτι viral δεν πρέπει να είναι το κύριο μέλημά σου. Θα μπορούσε να αναγκάσει την επιχείρησή σας να δοκιμάσει κάτι αφύσικο στην επιχείρησή σας. Το Virality θα έρθει με καλό περιεχόμενο και καλή προώθηση.

14. Στόχευση σε μετατροπές (conversions)

Οι επισκέψεις στη σελίδα σας είναι απλώς κάτι καλό, σωστά;

ΟΧΙ ακριβώς. Αυτό που πραγματικά σας ενδιαφέρει είναι το πόσο η επισκεψιμότητα σας αυξάνει τη μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες ή αγοραστές.(conversion).

Ακολουθούν τέσσερις εξαιρετικοί τρόποι για να αυξήσετε τις μετατροπές με τα κοινωνικά μέσα:

Προσθήκη παρότρυνσης για δράση (call-to-action): Μια παρότρυνση για δράση (call to action) είναι χρήσιμη, διότι παρακινεί τους πελάτες σας να κάνουν κάτι. Αισθάνονται εξουσιοδοτημένοι να αγοράσουν το προϊόν σας. Μπορείτε επίσης να σχεδιάσετε τα μηνύματα των social media σας για να προσελκύσετε τους πελάτες, ώστε να θέλουν να προβούν σε συγκεκριμένη ενέργεια, όπως η αγορά του προϊόντος σας.

Διαγωνισμοί: Διαγωνισμοί, δώρα, δωρεάν προϊόντα ή υπηρεσίες. Είναι όλα πράγματα που καμία επιχείρηση δεν θέλει πραγματικά να κάνει, αλλά είναι εξαιρετικά χρήσιμα. Οποιοσδήποτε θα ήταν πιο ένθερμος να αγοράσει ένα προϊόν από μια εταιρεία από την οποία έχει ήδη λάβει κάποια δωρεάν προϊόντα.

Πολλές επιχειρήσεις  δημοσιεύουν εικόνες ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να διαδώσουν το περιεχόμενό τους.

Διαφημίσεις: Ας το παραδεχτούμε, κανείς δεν είναι στα κοινωνικά μέσα για να αγοράσει πράγματα. Είναι εκεί για να μιλήσουν με φίλους ή να ακολουθήσουν τα ενδιαφέροντά τους και το οργανικό περιεχόμενο που οδηγεί σε διαφημίσεις είναι δυσάρεστο.

Επομένως, η πρόκληση είναι να τραβήξετε την προσοχή των ανθρώπων και να τους κάνετε να θέλουν να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας χωρίς να τους αφήσει κακές εντυπώσεις η εμπειρία.

Η ομορφιά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ότι σας επιτρέπει να τοποθετείτε απευθείας διαφημίσεις, ώστε το κοινό να μην αισθάνεται εξαπατημένο. Το Facebook και το Twitter επιτρέπουν στην επιχείρησή σας να δημοσιεύει διαφημίσεις απευθείας στο χρονοδιάγραμμα του αγοραστικού κοινού που θέλετε να απευθυνθείτε. Αυτές οι διαφημίσεις θα τους οδηγήσουν απευθείας στη σελίδα σας και θα αυξήσουν αυτές τις μετατροπές άμεσα!

Tip: Δημιουργήστε έναν συνδυασμό των παραπάνω παραδειγμάτων και μην βασίζεστε σε ένα μόνο. Ένας καλός συνδυασμός θα αυξήσει τις μετατροπές και οι πελάτες σας δεν θα κατακλυστούν από περιεχόμενο.. Αλλά μην δημοσιεύετε μια ανάρτηση  κάθε μέρα. Διατηρήστε τες προγραμματισμένες εκ των προτέρων.

Η δημιουργία σελίδων προορισμού (landing pages) στις οποίες κατευθύνετε την επισκεψιμότητα, θα σας βοηθήσει επίσης να αυξήσετε τις μετατροπές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι σελίδες προορισμού είναι παρόμοιες με τις αναρτήσεις ιστολόγιου, εκτός εάν έχουν παρότρυνση για δράση σε αυτές. Εάν δημιουργείτε τον ιστότοπό σας μέσω του WordPress, υπάρχουν προσθήκες (plugins) που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε σελίδες προορισμού ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την Κατάργηση εγκατάστασης εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα με τη δημιουργία σελίδας προορισμού.

Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσετε το προϊόν σας

15. Προωθήστε το περιεχόμενό σας

Αυτό φαίνεται αρκετά γενικό, έτσι; Προωθήστε το περιεχόμενο και θα προωθήσετε το προϊόν.

Όμως, ποιοι είναι οι καλύτεροι τρόποι για να γίνει αυτό; Ας δούμε τα πράγματα που κάνουν τη διαφορά, όπως οι τίτλοι, η εικόνα και η ώρα της ανάρτησης. Κάθε ένα από αυτά τα πράγματα είναι σημαντικό και πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά τη σύνταξη ενός μηνύματος στα social media.

Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε κατά τη σύνταξη των μηνυμάτων σας είναι να είστε δημιουργικοί. Θέλετε να βεβαιωθείτε ότι δημοσιεύετε πρωτότυπο περιεχόμενο.

Το να είστε δημιουργικοί και να λέτε ιστορίες είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για την προώθηση περιεχομένου χωρίς να χρειάζεται να μοιάζει με διαφήμιση. Η αφήγηση μιας ιστορίας μέσω του τίτλου ή της διαφημιστικής εικόνας θα επιτρέψει στο κοινό να δημιουργήσει τη δική του αντίληψη για το προϊόν.

Ακολουθούν μερικές δημιουργικές εικόνες που έχουν βοηθήσει τις εταιρείες να προωθηθούν.

Tip: Προκαλέστε τον εαυτό σας να αποκτήσει την τέχνη της αφήγησης ιστοριών που σχετίζονται με το προϊόν ή την υπηρεσία. Αυτές οι ιστορίες θα βοηθήσουν τον πελάτη σας να συσχετιστεί με εσάς. Θέλετε να βάλετε τον εαυτό σας στην προοπτική του κοινού σας.

16. Επικοινωνήστε με τους πελάτες σχετικά με τα εξειδικευμένα θέματα που αγαπάτε και οι δύο

Μόνο το Facebook έχει πάνω από 620 εκατομμύρια ομάδες. Οι πιθανότητες είναι ότι η αγορά-στόχος σας είναι σε μερικές από αυτές. Η εύρεση αυτών των ομάδων και η συμμετοχή σας σε αυτές μπορούν να σας βοηθήσουν να βοηθήσετε το κοινό σας (και να τους προσφέρετε το προϊόν σας στη διαδικασία)

Μπορείτε επίσης να παρακολουθείτε άτομα που δημοσιεύουν αναρτήσεις σχετικά με θέματα στον κλάδο σας. Αν τους αρέσει αυτό που βλέπουν στην εταιρεία σας, θα σας ακολουθήσουν. Αυτό είναι σημαντικό, επειδή το 72% των πελατών είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ένα προϊόν από την επιχείρησή σας αφού σας ακολουθήσουν

Tip: Εξετάστε το ενδεχόμενο να δημιουργήσετε τη δική σας ομάδα Facebook ή LinkedIn σχετικά με τον κλάδο στον οποίο βρίσκεστε. Μπορείτε να δείτε συνομιλίες για τον κλάδο ως σύνολο που μπορούν να σας βοηθήσουν με το μάρκετινγκ και την ανάπτυξη προϊόντων σας.

17. Χρησιμοποιήστε το Social Proof (αναγνωρισιμότητα) για να συνδεθείτε με πιθανούς πελάτες όπως το υπάρχον κοινό σας

Ας συγκρίνουμε τον ιστότοπό σας με ένα εστιατόριο.

Περπατάτε στο δρόμο αναζητώντας ένα μέρος για φαγητό και βλέπετε ένα εστιατόριο που είναι άδειο και ένα που είναι γεμάτο. Πιθανότατα θα επιλέξετε το γεμάτο εστιατόριο, σωστά;

Το ίδιο ισχύει και για τον ιστότοπό σας.

Κανείς δεν θέλει να πάρει το περιεχόμενο που δεν ενδιαφέρεται κανένας άλλος. Θέλουν αυτό που τα πηγαίνει καλά και συχνά μοιράζεται

Προφανώς, το περιεχόμενο αυτό πρέπει να αξίζει να πάρει πολλά shares ή πρέπει να είναι αυθεντικό. Το περιεχόμενο που κοινοποιείται περισσότερο πρέπει να ασκεί κάποια επιρροή ή πρέπει να είναι δημιουργικό και πρωτότυπο.

Tip: Μπορείτε να συμπεριλάβετε κουμπιά στο ιστολόγιο και τον ιστότοπό σας για να εμφανίσετε πόσες κοινές χρήσεις έχει λάβει το περιεχόμενό σας. Αυτά τα κουμπιά είναι βολικά και επιτρέπουν γρήγορη κοινή χρήση.

18. Εύκολη A/B Testing για να λάβετε τα μεγαλύτερα αποτελέσματα

To A/B Testing είναι όταν παρουσιάζετε μια διαφορετική έκδοση του ίδιου ιστότοπου σε διαφορετικά άτομα.

Αλλά πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτήν την ιδέα στα social media;

Αντί να δοκιμάζετε διαφορετικούς ιστότοπους, δοκιμάστε παρόμοιες αναρτήσεις και παρακολουθήστε τα αποτελέσματα προσέγγισης χρηστών και μετατροπών κάθε ανάρτησης. Το Twitter άρχισε πρόσφατα να διευκολύνει την παρακολούθηση των αποτελεσμάτων ενός tweet. Αυτό θα σας βοηθήσει να περιορίσετε τις πιο αποτελεσματικές δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ρίξτε μια ματιά στον πίνακα ελέγχου αναλυτικών στοιχείων του Twitter. Εμφανίζει τα κορυφαία tweets και αναφορές (mentions) σας. Δείχνει επίσης τις εντυπώσεις, τις επισκέψεις, τα tweets και τις αυξήσεις των followers σας. Αυτός ο πίνακας ελέγχου θα σας δείξει εάν η τρέχουσα καμπάνια σας έχει καλή απόδοση σε σύγκριση με άλλη.

Tip: Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τα αποτελέσματα αυτών των δοκιμών για να βεβαιωθείτε ότι βλέπετε σωστά τα αποτελέσματα των δοκιμών. Υπάρχουν μερικά εξαιρετικά εργαλεία εκεί έξω που θα σας βοηθήσουν να χρησιμοποιήσετε τη δοκιμή A / B. Μπορεί να είναι λίγο δαπανηρό, αλλά αν προσπαθείτε να δοκιμάσετε τις δοκιμές A / B, θα πρέπει επίσης να προσπαθήσετε να παρακολουθείτε τα αποτελέσματα.

19. Χρησιμοποιήστε τα #Hashtags για να αυξήσετε την προσέγγιση χρηστών σας

Το hashtag είναι ένα ισχυρό εργαλείο που μπορεί να συνδέσει μια ομάδα ατόμων με παρόμοια σκέψη μέσω των κοινωνικών μέσων. Είναι ένας απλός τρόπος για να αυξήσετε σημαντικά το εύρος προσέγγισης χρηστών.

Η χρήση ενός hashtag είναι δωρεάν, οπότε γιατί να μην θέλετε να το χρησιμοποιήσετε; Ειδικά λαμβάνοντας υπόψη ότι τα tweets που περιλαμβάνουν 1-2 hashtag είναι πιθανότατα 55% πιο πιθανό να γίνουν retweet.

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι περισσότερα hashtags δεν μεταφράζονται σε περισσότερη αφοσίωση. Πάρα πολλά hashtags θα υποτιμήσουν τη δύναμη του μηνύματός σας και θα χαθούν γρήγορα.

Tip: Χρησιμοποιήστε τα hashtags με φειδώ. Βεβαιωθείτε ότι τα τοποθετείτε στις λέξεις που θα είναι πιο αποτελεσματικές.

Μπορείτε να βρείτε τα σχετικά hashtag χρησιμοποιώντας τη σελίδα “Τάσεις” του Twitter. Αυτό θα σας δείξει την υψηλότερη κατάταξη και τα πιο χρησιμοποιημένα hashtags ανά πάσα στιγμή.

20. Κρατήστε τους πελάτες σας ενημερωμένους

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας από τους καλύτερους και ευκολότερους τρόπους ενημέρωσης των πελατών σας σχετικά με τα νέα προϊόντα ή τις επερχόμενες εκδηλώσεις σας. Εάν η επιχείρησή σας κάνει μια τεράστια ανακοίνωση σχετικά με ένα νέο προϊόν ή μια συναρπαστική εκδήλωση, θα προσελκύσει και θα ενθουσιάσει το αγοραστικό σας κοινό.

Tip: Τι είδους νέα πρέπει να μοιράζεστε;

  • Νέα Προϊόντα
  • Νέες υπηρεσίες
  • Νέες ενημερώσεις
  • Νέες επεκτάσεις ή τμήματα

Σχετικά Άρθρα