Περιεχόμενα

Ποιες είναι οι νέες καταναλωτικές συνήθειες;

Έρευνα που διεξήχθει το Σεπτέμβριο 2020 από την εταιρεία Κραταιόν Συμβουλευτική σε 1000 καταναλωτές ηλικίας 18 έως 54 ετών, έδειξε ότι ένας στους δύο καταναλωτές έχει αλλάξει αγοραστικές συνήθειες. Συγκεκριμένα, 53% αγοράζουν με προτεραιότητα την υγεία τους, 76% επιλέγουν φθηνότερα προϊόντα, ενώ το 77% προτιμούν πλέον τις online αγορές. 78% είναι και το ποσοστό εκείνων που διεξάγουν online έρευνα πριν προβούν στις αγορές τους.

2 στους 3 παρατηρούν διαφημίσεις, ενώ 3 στους 5 αναζητούν εταιρείες που προωθούν πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης και δίκαιης εργασίας. Κατά την περίοδο του lockdown, 16% των ερωτηθέντων αγόρασαν online για πρώτη φορά και το 60% δήλωσε ότι θα συνεχίσει να ψωνίζει διαδικτυακά ακόμα και μετά την πανδημία. Παρόλο που πολύ στράφηκαν στις online αγορές, σχεδόν οι μισοί είναι δυσαρεστημένοι, λόγω του επαυξημένου τελικού συνόλου που καλούνται να πληρώσουν (59%), της υποχρεωτικής δημιουργίας λογαριασμού (27%), κλπ.

Τι προσδίδει αξία στον online αγοραστή;

  • 92% Δωρεάν μεταφορικά & επιστροφές
  • 91% Ασφάλεια συναλλαγών
  • 88% Εύκολη διαδικασία πληρωμής
  • 88% Παράδοση «Αύριο»
  • 77% Website για smartphones
  • 75% Επιβράβευση
  • 67% Παραλαβή από το κατάστημα
  • 64% Αγορά μέσω app

Τι είπαν οι επιχειρήσεις;

Το ψηφιακό marketing έγινε νούμερο 1 προτεραιότητα στη λίστα πολλών επιχειρήσεων οι οποίες επένδυσαν στην digital εποχή, ακόμα και αν δεν το είχαν σκεφτεί στο παρελθόν. 60% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα δεν έχουν εξειδικευμένο προσωπικό να τους καλύψει τις ανάγκες που προκύπτουν στα digital channels.

Τι μπορείς να κάνεις για να ξεπεράσεις τον ιό;

Συντονίσου με τον πελάτη σου.

Κομμάτι του Business Continuity Planning είναι η διατήρηση των κύριων στοιχείων της αποστολής του εκάστοτε οργανισμού. Αλλά, ας μη ξεχνάμε την πραγματική αξία στη διατήρηση τυχόν διαδικασιών ή λειτουργιών που σχετίζονται με το customer experience και customer engagement, ειδικά για τους υπάρχοντες, και τους πιο πολύτιμους, πελάτες σου. Μάθε τα κανάλια επιλογών των πελατών σου.

  • Ποιο είναι το πιο εύχρηστο κανάλι για τον πελάτη σας;
  • Που θα ψάξει για το προϊόν ή υπηρεσία που προσφέρετε;
  • Πως θα επικοινωνήσει μαζί σας και πόσο άμεσα θα ανταποκριθείτε;
  • Τι βασική ανάγκη καλύπτεις στην περίοδο της πανδημίας;
  • Πως καλύπτεις τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται;
  • Πως θα του δώσετε τώρα λύση στο πρόβλημα του;

Τώρα είναι η κατάλληλη εποχή να διαλέξεις τα προϊόντα/υπηρεσίες που θες να προσφέρεις εν καιρώ κρίσης και να εκπέμψεις στα σωστά channels. 

Ενδιαφέρσου για τους υπάρχοντες πελάτες σου, για την καλή τους υγεία και διαβεβαίωσε τους ότι θα είσαι εκεί όταν όλα επιστρέψουν στην κανονικότητα.

Είναι καλό να συμβαδίσεις με την νέα πραγματικότητα και τη ψυχολογία του κοινού σου.  Σκέψου μέσα από τα μάτια του καταναλωτή, νιώσε τις ανάγκες του και δώσε λύση.

Ετοιμάσου για τη νέα κανονικότητα.

Όσο περισσότερος κόσμος μεταναστεύει στα διαδικτυακά κανάλια, βεβαιώσου ότι είσαι καλά προετοιμασμένος να εξυπηρετήσεις αυτή τη νέα συμπεριφορά. Καλό θα ήταν να δώσεις ένα boost στη δραστηριότητα σου στα social media.

Λάβε υπόψη σου ότι σε παγκόσμιο επίπεδο σημειώθηκε αύξηση 45% στη χρήση των social media και αύξηση 10% στη δημιουργία και μεταφόρτωση βίντεο. Εσύ; Ποια είναι η θέση σου στο χάρτη της νέας πραγματικότητας; Σε βλέπει κανείς;

Πρόσφερε μια φωνή λογικής.

Όταν σπάει η ρουτίνα, οι συμπεριφορές των ανθρώπων βρίσκονται σε αναταραχή και ψάχνουν οτιδήποτε θα τους βοηθήσει να δημιουργήσουν ένα καινούριο μοντέλο καθημερινότητας. Μέσα σε αυτό το νέο «σταθερό» περιβάλλον θα είναι σε θέση να λαμβάνουν αποφάσεις. Πρόσφερε στον κόσμο σου ένα νέο πρότυπο, μία ανάσα σιγουριάς μέσα στο χάος που του έχει δημιουργήσει η αναγκαστική ή οικειοθελούς αλλαγή συνηθειών που απαιτεί η εποχή μας.
Σήμερα, υπάρχει πλέον η δυνατότητα να βρεις πληροφορίες και συμβουλές που προέρχονται από αξιόπιστες μη κομματικές πηγές, να γεμίσεις με χρήσιμο content το προφίλ σου και να επικοινωνήσεις τα βήματα του οργανισμού σου προς την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιπτώσεων της πανδημίας για τους πελάτες σου, αλλά και τους εργαζόμενους σου. Κάνε posts με χρήσιμους οδηγούς/γραφήματα για τη σωστή απολύμανση συσκευών και προϊόντων ή προετοιμασίας συγκεκριμένων τύπων φαγητού ή ακόμα και αστεία κείμενα και memes, οτιδήποτε θα μπορούσε ενδεχομένως να προσθέσει αξία στον πελάτη. Μη ξεχνάς ότι είναι μια περίοδος σοκ για όλους, που αναζητούν πληροφορία και αγαλλίαση.

Καταλαβαίνεις, έχεις ενσυναίσθηση και αυτό βγαίνει προς τα έξω.

Στην ερώτηση του Global Web Index (GWI), τι θα έπρεπε να κάνουν οι εταιρείες για να δείξουν ότι συνειδητοποιούν τις δυσκολίες της εποχής, η πλειοψηφία των καταναλωτών σε 13 χώρες (που διεξήχθει η έρευνα) απάντησε ότι χρειάζεται την επιλογή των δόσεων για τις πληρωμές του. Η αβεβαιότητα της εποχής δυσκολεύει το decision making process, κατάλαβε το και δώσε λύσεις στις ανασφάλειες του καταναλωτή σου.

Ένας ακόμα, απλός αλλά αποτελεσματικός τρόπος να εξωτερικεύσεις την ενσυναίσθηση σου είναι, ξαναγράφοντας με πολύ απλά λόγια τους όρους και τις προϋποθέσεις και προβάλλοντας τα σε εμφανές σημείο. Το ίδιο «τέχνασμα» έκαναν αρκετές αεροπορικές εταιρείες για να αποκτήσουν οι επισκέπτες στο site τους μεγαλύτερη εμπιστοσύνη για τη πραγματοποίηση ενός booking, ακόμα και αργότερα μες στο έτος.

Μείνε αυθεντικός.

Όσο και αν πρέπει να αλλάξει ο οργανισμός σου για να συντονιστεί με την εποχή της κρίσης, δεν πρέπει να παρασύρει την αποστολή και τις αξίες του brand σου. Μείνε σταθερός και αληθινός στα πιστεύω του brand σου και ίσως τώρα να είναι η ευκαιρία να εξυπηρετήσεις προληπτικά και αυθεντικά τους πελάτες σου, πάντα σε συνοχή με τις αξίες της εταιρείας σου. Δώσε αξία στο brand σου και θα δεις ανταπόκριση άμεσα ή στο εγγύς μέλλον. 

Τώρα περισσότερο από ποτέ, οι καταναλωτές περιμένουν να δουν τον ηγετικό ρόλο των brands.

Kelly Chase διευθύντρια content marketing στη Fracture Tweet

Ρώτα, άκου, δράσε.

Οι υπάλληλοί σου έχουν πολύτιμη εικόνα από τις καθημερινές δραστηριότητες του οργανισμού σου και τις ανάγκες των πελατών σου. Οπότε θα ήταν χρήσιμο να ακούσεις τις παρατηρήσεις και τις απόψεις τους, ώστε τελικά να αρχίσεις να σχεδιάζεις το πλάνο του brand σου.

Όσο περισσότερες ιδέες τόσο το καλύτερο όπως ανέφερε και ο ιδρυτής της Beachgoer, Finn Cardiff που δήλωσε τη σημασία της άποψης τόσο των υπαλλήλων όσο και των καταναλωτών. «Είναι σημαντικό να έχεις feedback από τους πελάτες σου και να το συμπεριλάβεις στη λήψη αποφάσεων».

Ζήτα βοήθεια.

Ζούμε σε μία κατάσταση αλλαγής με αρκετά νέα και απαιτητικά challenges για τις εταιρείες, οι οποίες πασχίζουν να συντονιστούν άμεσα για να μη μείνουν πίσω και ξεχαστούν. Ένας κούκος δε φέρνει την άνοιξη, έτσι αν πιστεύεις ότι δε μπορείς να διαχειριστείς τις νέες απαιτήσεις, ζήτα τη βοήθεια των αρμόδιων υπαλλήλων σου, προσέλαβε αρμόδιο προσωπικό ή συνεργάσου με εξειδικευμένους marketing consultants και developers που θα μπορέσουν άμεσα να κάνουν το brand σου να αποκτήσει περίοπτη θέση στα μάτια των καταναλωτών σου παρά τις αντιξοότητες.

Γνωρίζουμε καλά, μέσα & έξω, όλα τα διαθέσιμα digital κανάλια που χρειάζεσαι.

Μίλησε με έναν ειδικό
Γνωρίζουμε καλά, μέσα & έξω, όλα τα διαθέσιμα digital κανάλια που χρειάζεσαι.

Σχετικά Άρθρα