ti-einai-seo-odigos

Περιεχόμενα

Τι είναι το SEO και γιατί το χρειάζομαι

Το SEO δεν είναι καινούργια μεθοδολογία, η χρήση και αναγκαιότητα του όμως έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια σε μία από τις πιο σημαντικές πλευρές του Ψηφιακού Μάρκετινγκ. Το 2003 ο Jeff Bezos, ιδιοκτήτης της Amazon και πλέον 2ος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο είχε πει πως οι 3 σημαντικότεροι παράγοντες στην λιανική προ του διαδικτύου είναι Η τοποθεσία, η τοποθεσία & η τοποθεσία με το περίφημο “Location, location, location”. Στον κόσμο του διαδικτυακού εμπορίου το SEO μπορεί να συγκριθεί άμεσα με την τοποθεσία μιας επιχείρησης στον ψηφιακό χάρτη της αγοράς. Όσο καλύτερο SEO έχει γίνει σε μία ιστοσελίδα ή σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, τόσο περισσότεροι χρήστες θα το ανακαλύπτουν, αυξάνοντας έτσι τις οργανικές επισκέψεις. Επίσης η φίρμα θα αποκτήσει μεγαλύτερο κύρος, καθώς στα μάτια των καταναλωτών του διαδικτύου οι εταιρείες που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης θεωρούνται πιο αξιόπιστες. Όσο καιρό βρίσκεται στις πρώτες θέσεις στο Google για συγκεκριμένες αναζητήσεις τόσο παγιώνεται σε αυτή την θέση κάτι που θεωρείται εξαιρετικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, και κορυφαίοι μαρκετίστες παλεύουν να πετύχουν.

Όσο καλύτερο SEO έχει γίνει σε μία ιστοσελίδα ή σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, τόσο περισσότεροι χρήστες θα το ανακαλύπτουν, αυξάνοντας έτσι τις οργανικές επισκέψεις

Ας δούμε όμως τι είναι το SEO. Τα αρχικά SEO προκύπτουν από την φράση Search Engine Optimization, Η όπως λέμε στο χωριό μας Βελτιστοποίηση για Μηχανές Αναζήτησης. Αυτό σημαίνει πως ο διαχειριστής της σελίδας ή ο τεχνικός SEO που έχετε προσλάβει θα κάνει προσαρμογές στην σελίδα, τον κώδικα και το περιεχόμενο ώστε οι αλγόριθμοι της Google, αλλά και των άλλων μηχανών αναζήτησης (Bing, Yahoo), να αξιολογούν την σελίδα σας ως σχετική με την αναζήτηση των λέξεων ή φράσεων κλειδιά που σας ενδιαφέρουν, αξιόλογη ως προς το περιεχόμενο και εξυπηρετική για τον χρήστη στην αναζήτηση του. Έτσι λέμε ότι η σελίδα κερδίζει καλύτερη αξιολόγηση (ranking) κάτι που της επιτρέπει να αυξάνει την ποιοτική κίνηση σε εκθετικό βαθμό μέσα στον χρόνο.

Ο σκοπός λοιπόν των τεχνικών SEO είναι να εμφανίζουν την σελίδα σας όσο το δυνατόν πιο ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης για σχετικές λέξεις / φράσεις κλειδιά και προϊόντα. Αυτό οδηγεί σε περισσότερη και ποιοτικότερη κίνηση (traffic), υψηλότερες μετατροπές (conversion) και μεγαλύτερη απόδοση της επένδυσης σας (ROI) στο ψηφιακό Marketing. Επίσης μειώνει την εξάρτηση από πληρωμένες διαφημίσεις PPC (pay per click) στο Google και στο Facebook, ως μέσω προβολής των προϊόντων σας.

  • +70% των κλικ σε μηχανές αναζήτησης πάνε σε οργανικά αποτελέσματα
  • +75% των χρηστών δεν πάνε ποτέ στην 2η σελίδα της Google
  • +60% των καταναλωτών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για έρευνα πριν κάνουν αγορά
  • +70% των χρηστών προτιμούν επιχειρήσεις που είναι <5 χλμ από την τοποθεσία τους
  • 5 ώρες την ημέρα περνάει ο μέσος χρήστης μπροστά από την οθόνη του
  • 25% των online αγορών στην Ελλάδα το 2020 έγινε μέσω mobile συσκευών
pws-leitourgei-to-seo

Πως δουλεύει το SEO

Λέγοντας SEO εννοούμε τις τεχνικές που θα βελτιώσουν την αξιολόγηση της σελίδας / Eshop μας στο Google και τις λοιπές μηχανές αναζήτησης ώστε να προβάλλεται σε ψηλότερη θέση όταν εκτελείται μία αναζήτηση σχετική με το περιεχόμενο μας. Οι τεχνικές αυτές μπορούν να χωριστούν με διάφορους τρόπους.

On-site SEO Vs Off-site SEO

Λέγοντας On-site SEO περιγράφουμε όλες αυτές τις διαδικασίες που εκτελούμε εντός της σελίδας, του κώδικα και του περιεχομένου ώστε να αυξήσουμε το ranking της σελίδας, ενώ το Off-site SEO αποτελείται από ενέργειες σε άλλα μέρη του διαδικτύου που θα βελτιώσουν την κατάταξη της σελίδας μας, όπως το χτίσιμο συνδέσμων σε άλλες σελίδες, καταλόγους ( online directories) και κοινωνικά δίκτυα που καθοδηγούν περισσότερη κίνηση προς την σελίδα.

Content SEO Vs Technical SEO

Το SEO Περιεχομένου αναφέρεται στην δημιουργία κατάλληλου περιεχομένου (άρθρα, περιγραφές, κείμενα, copywriting, video, ηχητικά κ.α.) το οποίο να είναι ενημερωτικό, ενδιαφέρον, χρήσιμο και ευανάγνωστο από τους χρήστες, και αποτελεί ίσως το κεφάλαιο με την μεγαλύτερη βαρύτητα όταν μιλάμε για SEO.

Παράλληλα υπάρχει και το Τεχνικό SEO το οποίο αναφέρεται στην σωστή δομή της σελίδας, την ταχύτητα φόρτωσης, την ασφάλεια σύνδεσης, την λειτουργικότητα σε σταθερές (PC και Laptop) και mobile (Κινητά & Tablet) συσκευές αλλά και την εμπειρία χρήστη στην σελίδα ή στο Eshop σας. Ένα κακοφτιαγμένο Site μπορεί είτε να αποκλειστεί από τις μηχανές αναζήτησης ως ακατάλληλο, είτε να μην γίνεται καν ορατό λόγω μη συμβατότητας με τους αλγόριθμους της Google.

White hat SEO Vs Black hat SEO

White hat SEO αποκαλείται η ηθική χρήση των τεχνικών SEO, με προτεραιότητα στην βελτίωση της εμπειρίας χρήστη. Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν πλέον τεχνητή νοημοσύνη και έχουν μάθει να διαβάζουν ιστοσελίδες από την ματιά ενός χρήστη, τιμωρώντας την κατάχρηση τέτοιων πρακτικών. Keyword stuffing, μη πρωτότυπο περιεχόμενο, μη σχετικοί εισερχόμενοι σύνδεσμοι, και γενικά τεχνικές με αποκλειστικό σκοπό το SEO που δεν προσφέρουν τίποτα στον χρήστη αποτελούν αυτό που αποκαλείται Black Hat SEO. Μπορεί αυτές οι τακτικές να είχαν μεγάλη απόδοση στο παρελθόν, και να φαίνεται να μπορούν να παράξουν γρήγορα αποτελέσματα, η αλήθεια είναι πως το ρίσκο είναι πολύ μεγάλο καθώς αν η Google εκτιμήσει ότι χρησιμοποιείται τεχνικές Black Hat μπορεί να σας αποκλείσει από τα οργανικά αποτελέσματα, καθιστώντας το ηλεκτρονικό κατάστημα σας πρακτικά αόρατο.

Πιο γνωστές τεχνικές SEO

Δημιουργία περιεχομένου

Η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στην επιτυχία μιας καμπάνιας SEO. Το περιεχόμενο είναι τόσο σημαντικό που υπάρχει ένα ολόκληρο επάγγελμα αφιερωμένο σε αυτό που λέγεται Copywriting. Ιδιαίτερα ως αναφορά την δημιουργία περιεχομένου κειμένων, υπάρχουν κανόνες για το στυλ γραψίματος, το μέγεθος του κειμένου, τις αναφορές σε πηγές πληροφορίας (citations) & την προσφερόμενη αξία του κειμένου πέρα από την αυτοπροβολή του εκδότη.

seo-content-is-the-king

Στόχευση λέξεων / φράσεων κλειδιά

Η στόχευση των σωστών λέξεων και φράσεων κλειδιά κρύβει εν πολλοίς την επιτυχία ή την αποτυχία της προσπάθειας μας στο SEO. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να καταλάβουμε τι και πως ψάχνουν οι καταναλωτές μας, ποιες φράσεις χρησιμοποιούν και τι άλλο είναι πιθανό να ψάχνουν ώστε να μπορέσουμε να προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό συνδυαστικό αποτέλεσμα. Ανάλογα τον ανταγωνισμό που έχει μία λέξη/φράση που στοχεύουμε έχουμε μερικές επιλογές ώστε να επιτύχουμε μεγαλύτερη προβολή. Αν για παράδειγμα πουλάμε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στο Περιστέρι, το να στοχεύσουμε την λέξη “αυτοκίνητα” από μόνη της έχει πολύ μεγάλο ανταγωνισμό, αλλά και δεν σημαίνει ότι όποιος ψάχνει για “αυτοκίνητα” ενδιαφέρεται να αγοράσει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ή ότι είναι κοντά στο Περιστέρι. Έτσι θα ήταν καλύτερα να στοχεύσουμε σε πιο “Long-tail” Keywords, όπως “Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα Περιστέρι” ή “Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα Αθήνα” αν κρίνουμε πως ο ανταγωνισμός μας το επιτρέπει. Ευτυχώς υπάρχουν εργαλεία που μας βοηθούν στο να εντοπίσουμε την ανταγωνιστικότητα σε συγκεκριμένα Keywords ή Keyphrases και έτσι μπορούμε να πάρουμε αποφάσεις βασισμένες σε δεδομένα.

Βελτίωση τεχνικών υποδομών

Ο αλγόριθμος της Google δίνει σαφές προβάδισμα σε ιστοσελίδες που ανοίγουν γρήγορα, δεν κολλάνε, και λειτουργούν με πρωτόκολλα ασφαλείας. Για αυτό βλέπουμε πολλές φορές μεγάλες ιστοσελίδες να έχουν φωτογραφίες τα προϊόντα τους με πολύ μικρή ανάλυση στην αρχική τους σελίδα, ή να εμφανίζονται λίστες με λίγα προϊόντα ανά σελίδα. Πέρα όμως από τις αποδόσεις  ένας τεχνικός SEO θα φροντίσει η σελίδα σας να είναι συμβατή και αναγνώσιμη από τα bots της Google, και θα έχει φροντίσει να υπάρχει το κατάλληλο sitemap ώστε να γίνει αξιολόγηση σε όλες τι σελίδες του Site ή του Eshop σας. Όσες περισσότερες σελίδες αξιολογηθούν τόσο καλύτερα για εσάς.

texniko-seo-on-site

Σωστές περιγραφές εικόνων και meta descriptions

Μία ακόμη πολύ σημαντική παράβλεψη που αντιμετωπίζουμε συχνά όταν κάνουμε SEO είναι οι άστοχες περιγραφές εικόνων και κενά τα meta description tags. Οι μηχανές αναζήτησης δεν έχουν φτάσει ακόμη στο επίπεδο να αναγνωρίζουν το περιεχόμενο των εικόνων, οπότε βασίζονται στις περιγραφές για να ταιριάξουν τις εικόνες με την αναζήτηση. Πολύ συχνά βλέπουμε περιγραφές εικόνων με τίτλους όπως “photo 2” ή πολύ γενικά “car”. Είναι πολύ σημαντικό η περιγραφή να είναι όσο το δυνατόν πιο πλήρης και ακριβής. Οι μηχανές αναζήτησης επιβραβεύουν τις καλές περιγραφές. Οι ίδιοι κανόνες ισχύουν και για τα meta descriptions.

Χτίσιμο εισερχόμενων συνδέσμων

Ένα από τα σημαντικότερα κριτήρια της Google στην κατάταξη ιστοσελίδων είναι η ποσότητα και η ποιότητα των εισερχομένων συνδέσμων προς την σελίδα σας. Μία δημοφιλής σελίδα με καλό περιεχόμενο θα έχει και πολλούς εισερχόμενους συνδέσμους, από άλλες σελίδες που κάνουν παραπομπές, ή θέλουν να δείξουν το περιεχόμενο σας στους αναγνώστες του. Υπάρχουν και άλλες πρακτικές για χτίσιμο εισερχόμενων συνδέσμων (inbound links) εκτός από το οργανικό χτίσιμο που αναφέραμε παραπάνω. Η καταχώρηση σε ψηφιακούς καταλόγους και business directories είναι ένας καλός τρόπος. Θέλει όμως προσοχή καθώς η υπερβολή εδώ και η απότομη καταχώρηση σε πάρα πολλά sites, καθώς και η καταχώρηση σε site αμφιβόλου ποιότητας, (ή σελίδες με μοναδικό σκοπό ύπαρξης την καταχώρηση συνδέσμων) μπορούν να κάνουν ζημιά στην βαθμολογία σας ή ακόμα και να οδηγήσουν σε αποκλεισμό από τις μηχανές αναζήτησης. Θυμηθείτε πως όπως όλα τα πράγματα στην ζωή, θέλει ισορροπία.

Βελτιστοποίηση για mobile συσκευές

Καθώς οι mobile συσκευές (κινητά – tablet) γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στους χρήστες για τις αναζητήσεις τους στο διαδίκτυο, ακόμα και για τις αγορές και συναλλαγές τους, οι ιστοσελίδες οι οποίες δεν είναι σχεδιασμένες (Optimized) για προβολή σε μικρές οθόνες, χάνουν πολλούς πόντους στην αξιολόγηση. Σκεφτείτε ότι οι αλγόριθμοι προσπαθούν να σας δουν από την οπτική των χρηστών. Μία κακή εμπειρία χρήσης, οδηγεί σε μία κακή βαθμολογία. Είναι τόσο απλό.

Βελτιστοποίηση Διεύθυνσης URL

Ένα από τα πρώτα πράγματα που κοιτάζουν οι αλγόριθμοι, είναι η διεύθυνση URL, δηλαδή η μικρή ουρίτσα που ακολουθεί την βασική διεύθυνσή σας, για παράδειγμα εδώ είναι το seo-katataksi-google:  https://wemedia.gr/seo-katataksi-google/ . Θέλουμε εδώ το μήνυμα να είναι σαφές, να περιέχει τις βασικές λέξεις κλειδιά και να ταιριάζει όσο το δυνατόν καλύτερα με το περιεχόμενο. Αν το Eshop σας έχει πολλά προϊόντα και το καθένα έχει μοναδικό URL μπορεί να αποδειχθεί μία χρονοβόρα εργασία, που όμως έχει σίγουρα μεγάλο όφελος. Για αυτό καλό θα είναι να έχει διεξαχθεί μελέτη για τις κατάλληλες λέξεις ή φράσεις κλειδιά από πριν, και η ονομασία του URL να πραγματοποιείται την ώρα της καταχώρησης.

Τοπικό SEO

Στην εποχή της πληροφορίας που οι περισσότερες έρευνες αγοράς και διασκέδασης διεξάγονται online, είναι πιο σημαντικό από ποτέ οι επιχειρήσεις να εμφανίζονται ψηλά σε επίκαιρες τοπικές αναζητήσεις. Παραδείγματα τέτοιων αναζητήσεων περιλαμβάνουν “Κούρεμα Πειραιάς” ή “Φαρμακείο κοντά μου”. Οι μηχανές αναζήτησης έχουν γίνει πολύ έξυπνες στο να παρουσιάζουν τα πιο κατάλληλα αποτελέσματα σε τέτοιου είδους αναζητήσεις, όπου συνυπολογίζουν την απόσταση μιας επιχείρησης από τον χρήστη με άλλα δεδομένα όπως η βαθμολογία της στις πλατφόρμες αξιολόγησης και η συμβατότητα της προσφοράς με την αναζήτηση. Το τοπικό SEO τείνει να γίνει μία από τις πιο περιζήτητες υπηρεσίες στο Digital Marketing.

ipiresies-local-marketing

Επίλογος

Είτε προτιμήσετε να εφαρμόσετε μόνοι σας τις τεχνικές SEO που αναλύσαμε, είτε συνεργαστείτε με κάποιον επαγγελματία τεχνικό SEO, μην παραβλέψετε την σπουδαιότητα και τα οφέλη που θα αποκομίσετε από την σωστή εφαρμογή. Η νούμερο ένα συμβουλή μας να θυμάστε, είναι πως η τάση προστάζει ποιότητα πάνω από την ποσότητα, και το περιεχόμενο είναι το κέντρο της προσοχής. Τεχνικές Spamming και Black hat SEO σπάνια έχουν αποτέλεσμα και το ρίσκο είναι μεγάλο, χωρίς οι ανταμοιβές να αξίζουν τόσο. Το σωστό SEO θέλει χρόνο για να αποδώσει, όμως τα οφέλη του θα έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια. Εάν επιλέξετε να συνεργαστείτε με κάποιο επαγγελματία του χώρου προτιμήστε κάποιον που θα σας προσφέρει ένα συνδρομητικό πακέτο με διάρκεια τουλάχιστον 6 μήνες, καθώς πρόκειται για μία εργασία η οποία είναι διαρκής. Εφόσον εκτελεστεί σωστά το SEO τα οφέλη του θα είναι συσσωρευτικά, και η ποιοτική κίνηση (quality traffic) θα φέρει ακόμη μεγαλύτερη κίνηση και μετατροπές στην ιστοσελίδα σας, μειώνοντας τα έξοδα διαφήμισης και αυξάνοντας τα κέρδη σας.

Ξέρουμε όλα τα κόλπα για να σας ανεβάσουμε στην πρώτη σελίδα της Google 🚀
Υπηρεσίες SEO
Ξέρουμε όλα τα κόλπα για να σας ανεβάσουμε στην πρώτη σελίδα της Google 🚀

Σχετικά Άρθρα