Το social media marketing έχει τεράστια επίδραση στο διαδικτυακό marketing στον σημερινό επιχειρηματικό κόσμο.

Όταν εξετάζουμε πόσα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται από πελάτες από διαφορετικά τμήματα, το social media marketing είναι μια μεγάλη ευκαιρία να προωθήσετε την επιχείρησή σας για να ξεχωρίσετε σε μια ανταγωνιστική αγορά.

Μπορεί να υπάρχει μεγάλο πλεονέκτημα στη δημοσίευση ενδιαφέροντος περιεχομένου στα προφίλ των κοινωνικών μέσων σας, στην ακρόαση του κοινού σας και στην προβολή διαφημίσεων στα κοινωνικά μέσα. Όντας ένας βολικός τρόπος για τις εταιρείες να διατηρούν επαφή με την πελατειακή τους βάση, social media marketing έχει φυσικά κόστος.

Δεν υπάρχει απάντηση στην ερώτηση σχετικά με το πόσο θα μπορούσε να κοστίζει το social media marketing. Εξαρτάται από πολλούς και διάφορους παράγοντες, όπως την τοποθεσία σας και τον τύπο της επιχείρησής σας.

Εδώ, σκοπεύουμε να δώσουμε μερικές συμβουλές σχετικά με το πώς να σκεφτείτε τον προϋπολογισμό σας για την εκστρατεία (campaign) μάρκετινγκ στα κοινωνικά μέσα και να μιλήσουμε για τη μείωση κόστους στο digital marketing γενικότερα.

Πρώτη επιλογή: Εξωτερική ανάθεση ή όχι;

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να μάθετε είναι εάν θα λάβετε βοήθεια από ένα πρακτορείο (digital marketing agency) ή θα οργανώσετε τις δικές σας εκστρατείες (campaigns) στα social media . Το τελευταίο είναι πάντα μια επιλογή, αλλά πρέπει να δώσετε λίγο χρόνο και ενέργεια για να μάθετε πώς να χειρίζεστε τις καμπάνιες μάρκετινγκ στα κοινωνικά μέσα.

Αν θέλετε να επιλέξετε ένα μοντέλο do-it-yourself, κάποιος αυτοματισμός μπορεί να είναι χρήσιμος, ώστε να αποφύγετε να ξοδέψετε πολύ χρόνο για την οργάνωση των καμπανιών σας. Μπορείτε να βρείτε προσιτές υπηρεσίες βάσει συνδρομών με ενσωματωμένα εργαλεία προγραμματισμού για την αυτοματοποίηση του social media marketing. Υπάρχουν δωρεάν διαθέσιμες επιλογές, αλλά πιθανότατα θα χρειαστεί να πληρώσετε μια μηνιαία συνδρομή για να χρησιμοποιήσετε μια επαγγελματική υπηρεσία.
Το να το κάνετε μόνοι σας είναι καλό, αλλά το κόστος μάρκετινγκ στα social media απαιτεί μια σωστή στρατηγική για να έχει νόημα. Παρόλο που η δική σας εκστρατεία φαίνεται πιο προσιτή από την εξωτερική ανάθεση, θυμηθείτε ότι η ποιότητα είναι πιο σημαντική από την ποσότητα.

Μπορεί να συναντήσετε διάφορα εμπόδια που δεν έχετε σκεφτεί στο παρελθόν. Οι καμπάνιες που στήνετε μόνοι σας έχουν τον κίνδυνο να δαπανήσουν πάρα πολλά χρήματα σε ένα ανεπιτυχές αποτέλεσμα.

Εάν είστε πιο αποτρεπτικοί όσον αφορά το social media marketing, η εξωτερική ανάθεση μπορεί να είναι μια εξαιρετική επιλογή. Σε αυτήν την περίπτωση, η πρόσληψη ενός digital agency είναι ο πιο οικονομικός τρόπος για να αναπτύξετε μια στρατηγική και να διαχειριστείτε τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων σας.

Προϋπολογισμός και τοποθεσία social media marketing

Ανεξάρτητα από το ύψος του προϋπολογισμού σας, υπάρχουν τρόποι να το ξοδέψετε με σύνεση. Δεν υπάρχει γενικά αποδεκτό πρότυπο για το social media marketing. Τα πρακτορεία προσφέρουν συνήθως διαφορετικά πακέτα και μοντέλα τιμολόγησης. Η εύρεση της κατάλληλης εταιρείας για τις συγκεκριμένες ανάγκες σας μπορεί να απαιτεί κάποια έρευνα.
Ωστόσο, θα πρέπει να λάβετε υπόψη το γεγονός ότι ο κατά προσέγγιση προϋπολογισμός σας είναι ο πρωταρχικός καθοριστικός παράγοντας στην εύρεση του κατάλληλου digital marketing agency. Ειδικά αν έχετε μεγάλο προϋπολογισμό, οι εταιρείες που σχετίζονται με το social media marketing ενδέχεται να συμπεριφέρονται με περίσσιο ενθουσιασμό για τις εκστρατείες κοινωνικών μέσων και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σπατάλη χρημάτων.
Ένα λογικό πρακτορείο θα πρέπει να σας ρωτήσει για τους στόχους σας και να προσπαθήσει να έχει τα καλύτερα αποτελέσματα για εσάς, ακόμη και αν ο προϋπολογισμός σας δεν είναι περιορισμένος.

Η τοποθεσία είναι ένας άλλος παράγοντας που κάνει το κόστος να διαφέρει. Χάρη στις τεχνολογικές εξελίξεις, οι περισσότερες υπηρεσίες εξυπηρετούν σήμερα σχεδόν παγκοσμίως. Ωστόσο, θα πρέπει να λάβετε υπόψη την τοποθεσία της εταιρείας που επιλέγετε για να έχετε τη μέγιστη απόδοση των αποτελεσμάτων που θα σας παρέχει. 

Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η εταιρεία μπορεί να κατανοήσει και να αντιμετωπίσει τις ανάγκες του κοινού σας και να γνωρίζει τους τοπικούς ανταγωνιστές σας.

Εάν η επιχείρησή σας είναι στο Σαν Φρανσίσκο, τα γραφεία μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων στο Σαν Φρανσίσκο μπορούν να σας βοηθήσουν να βρείτε τη διέξοδο. Πιθανώς έχουν περισσότερη εμπειρία με τους πελάτες γύρω σας, αυτά τα άτομα αποτελούν επίσης το κύριο κοινό σας. Εάν διευθύνετε μια επιχείρηση στο Λονδίνο, πιθανότατα σκέφτεστε την ερώτηση «Πόσο κοστίζει το μάρκετινγκ των κοινωνικών μέσων στο Ηνωμένο Βασίλειο;» και, στην περίπτωση αυτή, ο έλεγχος των πρακτορείων κοινωνικών μέσων στο Λονδίνο είναι μια πιο βολική επιλογή.

Τα βασικά της δομής του κόστους πιθανότατα δεν θα διαφέρουν τόσο πολύ ανάλογα με την τοποθεσία. Αλλά μπορεί να υπάρχουν κάποιες πολιτιστικές διαφορές σχετικά με την κατανόηση του κοινού, καθώς και κάποια ταλαιπωρία που σχετίζεται με τις διαφορές στη ζώνη ώρας και τις διαφορές στο νόμισμα.

Τα πρακτορεία κοντά στην επιχείρηση σας μπορούν να σας βοηθήσουν να οργανώσετε πιο αποδοτικές καμπάνιες κοινωνικών μέσων.

Τα κύρια στοιχεία που συνιστούν το κόστος

Το κόστος μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων περιλαμβάνει διαφορετικά στοιχεία ανάλογα με το που θέλετε να εστιάσετε.

Με το digital agency που συνεργάζεστε, μπορείτε να αποφασίσετε ποιος τύπος καμπάνιας θα λειτουργήσει για εσάς πριν επενδύσετε σε διαφορετικές μεθόδους μάρκετινγκ.

Ο οπτικός σχεδιασμός είναι αρκετά απαραίτητος στο μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων, γι’ αυτό είναι μια καλή ιδέα να είστε προσεκτικοί στα εικαστικά σας. Θα χρειαστείτε φωτογραφίες εξωφύλλου για καθένα από τα κοινωνικά σας προφίλ, επαγγελματικό σχεδιασμό λογότυπου, φωτογραφίες αποθεμάτων και βίντεο για το περιεχόμενο των κοινωνικών μέσων σας.

Παρέχουμε πλήρη υποστήριξη σε όλο το φάσμα των digital αναγκών σας

Μιλήστε μας
Παρέχουμε πλήρη υποστήριξη σε όλο το φάσμα των digital αναγκών σας

Δύο από τα άλλα σημαντικά κόστη είναι το copywriting (δημιουργία περιεχομένου) και η διαχείριση των κοινωνικών μέσων. Το πρωτότυπο περιεχόμενο είναι απαραίτητο, ειδικά για οργανικές δημοσιεύσεις. Επομένως, πρέπει να προσλάβετε ταλαντούχους και έμπειρους σχεδιαστές και copywriters. Πρέπει να σκεφτείτε μια δομή πληρωμής μισθού που θα λειτουργήσει για όλα τα μέρη.

Η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα άλλο κόστος στο οποίο πρέπει να δώσετε προσοχή. Αρχικά σας βοηθά να αυξήσετε το κοινό σας. Δεδομένου ότι η τιμολόγηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ποικίλλει πολύ από πλατφόρμα σε πλατφόρμα, πρέπει να έχετε μια σταθερή στρατηγική πριν προγραμματίσετε τον προϋπολογισμό σας. Μια ευέλικτη εταιρεία που θα αναλάβει το social media marketing μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε μια στρατηγική.

Κάθε επιχείρηση έχει μια συγκεκριμένη θέση και κοινό. Ανάλογα με τον κλάδο σας, ορισμένες πλατφόρμες θα λειτουργούν καλύτερα από άλλες όσον αφορά την ευαισθητοποίηση, τη δημιουργία δυνητικών πελατών και τη μετατροπή. Το LinkedIn είναι ακριβό όσον αφορά τη διαφήμιση, αλλά εάν η εταιρεία σας είναι B2B, πιθανότατα θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα στο LinkedIn από το Facebook. Το πρακτορείο με το οποίο θα συνεργαστείτε μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε τον βέλτιστο τρόπο.

Για οποιοδήποτε στοιχείο που αναφέρεται παραπάνω, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μερικά από τα καλύτερα εργαλεία κοινωνικών μέσων. Τα εργαλεία κοινωνικών μέσων ενδέχεται να απαιτούν μικρό πρόσθετο προϋπολογισμό. Ωστόσο, θα ενισχύσουν την επιτυχία της καμπάνιας σας, ενώ θα σας βοηθήσουν να εξοικονομήσετε χρόνο. Μακροπρόθεσμα, η εκστρατεία μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων θα είναι πιο οικονομική.

Το κόστος για social media marketing είναι μερικές φορές υψηλό, ειδικά για τις μικρές εταιρείες. Αλλά πρέπει να ξοδέψετε κάποια χρήματα σε αυτό που δεν μπορείτε να κάνετε καλά. Οι εταιρείες μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων μπορούν να σας βοηθήσουν με τις πιο αδύναμες πλευρές της επιχείρησής σας. Εάν το χρησιμοποιείτε σωστά, το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων αυξάνει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας, τη δημιουργία δυνητικών πελατών, τη μετατροπή και την αύξηση των εσόδων. Εάν θα ξεπεράσετε το do-it-yourself, απλώς βεβαιωθείτε ότι
συνεργάζεστε με μια εταιρεία που θα βοηθήσει την επιχείρησή σας να ευδοκιμήσει.

Σχετικά Άρθρα